Vári Emil Általános Iskola Kossuth Lajos Tagintézmény Várday István Úti Telephelye
Az intézmény bemutatása
Intézményünkben fejlesztő nevelés-oktatás folyik, ebben a képzési formában azok a súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek részesülnek, akik tankötelezettségüket a szakértői bizottságok határozata alapján teljesítik.
A fejlesztő nevelés - oktatás a tanév rendjét követi, nem tagolódik tanítási évfolyamokra,
de felépítésében az elért fejlődési szakaszokat követő egységes folyamat.
A tanulóink fejlesztése kiscsoportban és egyénileg valósul meg.
Autizmussal élő tanulóink számára kialakítottuk az igényeikhez legjobban alkalmazkodó, legmegfelelőbb tárgyi környezetet és eszköztárt (vizuális információhordozók, augmentatív kommunikációt segítő eszközrendszer).
A nevelő - oktató munkát ellátó pedagógusok:
Balogh Valéria szociálpedagógus
Fejes Ágota tagintézmény igazgató, gyógypedagógus
Bravics-Nagy Zsuzsanna gyógypedagógus
A Nevelő- oktató munkát segítők:
Jánosi Csenge gyógypedagógiai asszisztens
Baglyos Istvánné gyógypedagógiai asszisztens
Pedagógiai tevékenységünk kiemelt feladatai
- Az önismeret fejlesztése, az önállóság kialakítása, fejlesztése.
- Az "együttélés" megtanulása.
- A gyermek alkalmazkodását segítő viselkedésformák tanítása a családi, iskolai és iskolán kívüli környezetben.
- A tanuló egyéni szükségleteinek és képességszintjének megfelelő szociális viselkedés, illetve az ezt megalapozó elemi készségek tanítása, fejlesztése.
- Speciális módszerek, terápiák alkalmazásával az egyre pontosabb észlelés, a verbális és nonverbális kommunikáció kialakítása, a gondolkodás, és az emlékezet fejlesztése.
- A mozgásra alapozva készségek kialakítása, képességek fejlesztése differenciált, szükségletekhez igazodó segítségnyújtással.
- A fejleszthetőség, és az önálló tevékenykedés feltételeként a biztonságérzet kialakítása.
A fejlesztés területei
- kommunikáció és interakció fejlesztése,
- önkiszolgálás, gondozás, öltözés, étkezés, szobatisztaságra szoktatás,
- játéktevékenység fejlesztése, személyiségfejlesztés,
- mozgás, egyensúlyérzék fejlesztése, tájékozódás, finommozgás, manipuláció,
- a gyermekek bevonása a mindennapi gyakorlati tevékenységekbe