Robotika

Az informatika, a programozás világának megismerése, sokak szerint a sikeres jövő záloga. A problémamegoldó és cselekvésre ösztönző magatartás a legkedvezőbb az olyan oktatási formánál, ahol a diákokat nem ingerszegény környezettel kell körül venni, hanem olyan feladatokkal ellátni, melyekkel saját maguk fejleszthetik készségeiket. 

Hazánkban is egyre nagyobb teret hódít a LEGO, és egyéb összerakható robotok oktatási területen történő bevezetése, bár a külföldi kitekintés e területen is nagyobb tapasztalatokra enged következtetni, beleértve akár a magyarországi gyakorlatot is. Több szempontból is átgondolt és magas szinten kialakított tanulási eszközökről van szó. Olyanokról, melyek használatával játszva fejlesztjük diákjainkat, s a játék fogalmának felbukkanása itt igencsak mérvadó és fontos. Hiszen melyik gyerek ne szeretne játszani, játszva tanulni, kissé megfeledkezve a néha görcsösnek tűnő tanulás folyamatáról, és előtérbe helyezni azt a fajta szórakozást, mely egyidejűleg fejleszt is.

Az igen népszerű Abacusan VándoRobot Program keretében a Vári Emil Általános Iskola diákjai is közelebb kerülhettek a technika e csodáihoz: a robotokhoz. A gyakorlati képzésen részt vett nevelők segítségével tanulhatnak a szoftver használatáról, megismerhetik a DC-motorok működését, programozását. Az oktatók fő célja azonban elsősorban a felhasználási területek bemutatása a gyakorlatban, a kísérletezés, a csoportmunka és a tapasztalati tanulás. 

A program felelősei iskolánkban: Dolhai Gábor, Nagy Norbert és Tercza Zsolt pedagógusok.