Képzéseink
Magyar-angol két tanítási nyelvű képzés
"Egy nyelv elindít az élet folyosóján. Két nyelv kinyit minden ajtót utad során."
(Frank Smith)
Miért fontos a nyelvtudás és a nyelvvizsga?
Az idegen nyelvek ismerete napjainkban az általános kultúra része. A munkahelyeken elvárás az angol nyelv használata. 2020-tól a felsőfokú tanulmányokat csak középfokú nyelvvizsga birtokában lehet megkezdeni.
Hová jutunk el a képzés során?
Akár a középfokú nyelvvizsgáig is! Kéttannyelvű programunk kinyitja a világot gyermeke számára. Diákjaink közvetlenül kommunikálnak angolul, megismerik és megszeretik az angolszász országok kultúráját. A negyedik évfolyamon iskolai, a hatodik és nyolcadik évfolyamon pedig országos célnyelvi méréseken vesznek részt. Elsajátítják a nyelvtanulás és az idegen nyelven történő tanulás legjobb stratégiáit, miközben többféle készségük egyszerre fejlődik.
Hogyan történik a kéttannyelvű oktatás?
1-4. évfolyamokon heti 4, 5-8. évfolyamokon heti 5 nyelvi órában, csoportbontásban.
A gyerekek életkori sajátosságait figyelembe véve választottuk ki két nyelven oktatott tantárgyainkat: 1-4. évfolyamokon: ének (heti 2 óra), rajz (heti 2 óra), környezetismeret (1-2. évfolyamon szakköri formában, heti 1 óra, 3-4. évfolyamon heti 2 óra). 5-8. évfolyamokon: történelem (heti 2 óra + 1 szakkör), célnyelvi civilizáció (heti 1 óra), testnevelés (heti 5 óra). A készségtantárgyak kivételével a célnyelven tanított tantárgyak oktatása csoportbontásban történik.
A legkisebbek játékos formában ismerkednek a nyelvvel. A fókuszban a nyelv gátlások nélküli használata áll, később fokozatosan vezetjük be a szükséges nyelvtani szerkezeteket, miközben a beszédcentrikusság, az angol nyelven való örömteli kommunikáció továbbra is elsődleges célunk marad.
Mi segíti a sikeres nyelvelsajátítást?
- az iskolánkban tanító elkötelezett szaktanárok és anyanyelvi lektorok munkája
- a megfelelő szaktárgyi tankönyvek,
- módszertani sokszínűség a nyelvoktatásban,
- interaktív tábla, digitális tananyagok, nyelvi labor
- Iskolai kreatív angol nyelvi táborok
- Megyei és országos szintű nyelvi versenyek
- Részvétel próbanyelvvizsgákon; cél, hogy minél több tanuló sikeres középfokú nyelvvizsgát tegyen a 8. évfolyam végére.
- A célnyelvi kultúrához köthető projektek létrehozása tanórai keretek között
- Iskolánk könyvtárának gazdag angol nyelvű kínálatából válogatva ismerkedés az angol gyerekirodalommal.
- Angol nyelvű iskolaújság szerkesztése
Nyelvoktatás
A használható nyelvtudás korunk alapkövetelménye. Igyekszünk mindent megtenni azért, hogy tanulóink biztos, versenyképes tudással folytathassák középiskolai tanulmányaikat. A kéttannyelvű képzéshez szükséges tárgyi és személyi feltételek előnyeit azok a diákok is élvezhetik, akik az általános tanterv szerint tanulják az idegen nyelvet.
Alapelveink
- Nyelvóráinkon tevékenykedtető, valódi kommunikáción alapuló nyelvoktatás zajlik.
- A nyelvtanulás korai szakaszában a gyerekeket-életkori sajátosságaiknak megfelelően-dalok, mondókák, játékok, és sok mozgásos feladat segítségével vezetjük be az angol nyelv világába.
- Örömteli, sikerélményt nyújtó nyelvórákkal szeretnénk megalapozni az egész életen át tartó nyelvtanulást.
- Minden évfolyamon változatos módszereket alkalmazunk, a csoportok nyelvi szintjéhez, érdeklődéséhez igazítva a helyi tanterv tananyagát.
Hogyan szervezzük az angol nyelv oktatását?
Minden évfolyamon csoportbontásban, hogy tanulóinknak minél több lehetőséget adjunk az idegen nyelvi kommunikációra. Az évfolyamonként induló 3 osztályban az alábbi módon:
- a kéttannyelvű osztályban első évfolyamtól (részletes információ a kéttannyelvű képzésről szóló fejezetben)
- az emelt szintű matematika oktatásban résztvevő osztályban első évfolyamtól heti 2 órában, majd ötödik évfolyamtól heti 3 órában
- az emelt óraszámú magyar nyelvi képzésben résztvevő osztályban negyedik évfolyamtól heti 2, ötödik évfolyamtól heti 3 órában.
Eredményes-e az általános tanterv szerinti nyelvoktatásunk?
Az országos idegen nyelvi mérések eredményei, tanulóink nemzetközi, országos és megyei versenyeken elért sikerei, jó néhány nyolcadikosunk középfokú nyelvvizsgája a hatékonyság objektív mutatói. Számunkra azonban az a legnagyobb eredmény, ha az angol nyelvet bátran használó és a nyelvtanulásra motivált, más kultúrákat tisztelő diákokat adhatunk át a középiskoláknak.
Természettudományi gyakorlatok /REÁL képzés/
A tantárgy tanulásának célja, hogy a természeti jelenségek egy-egy aspektusának vizsgálatán keresztül - a tanulók természet iránti természetes érdeklődésének fenntartása mellett - fejlessze természettudományos gondolkodásukat, miközben maga a vizsgálódás rutinja, a közvetlen tapasztalatszerzés és magyarázatkeresés igénye is alakul bennük.
A foglalkozásokon a tanulók a biológia, a fizika és a kémia és a természetföldrajz vizsgálati körébe tartozó - természeti jelenségeket vizsgálnak. A természetismeret, illetve az említett szaktárgyak keretében szerzett ismeretekhez kötődő vizsgálódások a hétköznapokból is ismert fogalmakat bővítenek és árnyalnak a természettudományok szemszögéből, lehetőséget adva a szaktárgyi órákon tanultak elmélyítésére, a fogalmi fejlődés elősegítésére, illetve az új ismeretek iránti érdeklődés felkeltésére is.