A humán képzés programja

A humán képzés programja

Nagyon fontos, hogy az élményközpontú tanítás technikáját alkalmazzuk a humán órán. Szoros kapcsolatot alakítunk ki a pedagógus és tanulóink között, illetve nagyon fontos a gyerekek egymás közötti kapcsolata, és nem utolsó sorban a gyerekek önmagukkal való kapcsolata. Egy olyan módszert dolgoztunk ki, ahol az élményeknek, benyomásoknak, érzéseknek, véleményeknek ugyanolyan, sőt sokszor nagyobb szerepe van, mint a puszta tényeknek, ismereteknek. Ahol az élményekből táplálkozva tanár és diák közös útra, új élmények, ismeretek megszerzésére indul. A "Humán képzés" célja az anyanyelvi kommunikációs képességek fejlesztése, és az ehhez elengedhetetlen ismeretek elsajátíttatása. Az anyanyelvi képességek fejlesztése nemcsak cél, hanem eszköz is a személyiség harmonikus fejlődéséhez, a kognitív és érzelmi fejlődéshez. Feladata a szóbeli és az írásbeli érintkezések önálló és kreatív képességek intenzív fejlesztése, a modern társadalom különféle színterein gyakorolt nyelvhasználati módok tanítása, illetve a nyelvhasználat változatos, adekvát, tanulói tevékenységekre épülő, folyamatos gyakoroltatása. Egyre magasabb szinten történő gyakoroltatás a különféle kommunikációs helyzetekben, illetve a motivált nyelvi fejlődési környezet megteremtése. A játékos, önkifejező gyakorlatok lehetőséget teremtenek a nyelvi tudatosság, a kreativitás, az árnyalt önkifejezés, a másik megértésének igényére, a képességek fejlesztésére. A különféle kommunikációs helyzetekhez kapcsolódó tevékenységek kedvező feltételeket teremtenek az önálló tanulás képességeinek célirányos fejlesztéséhez, az ismeretfeldolgozás kulturális technikáinak megismeréséhez és gyakorlásához. Az önálló tanulás képességének kialakítása az olvasás-szövegértés képességének fejlesztésébe ágyazva az ismeretszerző képességek intenzív fejlesztését szolgálja.

  • kellő jártasságot szerezzenek a szövegértő feladatok megoldásában
  • értő olvasóvá nevelés
  • a tehetségek felkutatása és tehetséggondozás
  • a tanulók képességeinek minél magasabb szintre juttatása
  • a gondolkodási képesség fejlesztése
  • élményszerű oktatás által a tantárgy megszerettetése
  • irodalmi alkotások szélesebb körben történő elsajátítása